با کارت هواداري ورزشگاه اختصاصي پرسپوليس را مي‌سازم ساعت دستبندی تاچ اسکرین LED
15000 تومان
زیر قابلمه ای سیلیکونی طرح گل
10000 تومان
ست 5 کاره حمام spin spa
45000 تومان
ژیلت کارتی Carzor
18000 تومان
فندک USB طرح ریموت پورشه
29000 تومان
استند کابینتی ادویه
15000 تومان
موتورسیکلت برقی USER صفر کیلومتر
4900000 تومان
انار دون کن دستی مسترهاوس
11000 تومان
کلاه بافتنی کودکان طرح حیوانات فلیپز Flipeez
30000 تومان
شلوار طرح جین اسلیم لیفت slim lift
24500 تومان
نوشته شده توسط : NIHAT
 

 محمد رويانيان مديرعامل باشگاه فرهنگي-ورزشي پرسپوليس با حضور در برنامه دو نيم‌ ساعت شبکه خبر که به موضوع بررسي مسائل و مشکلات دو باشگاه پرسپوليس و استقلال اختصاص داشت، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل باشگاه پرسپوليس پرداخت.



همچنين فتح‌الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال نيز مهمان اين برنامه بود که به دليل حضور در جلسه‌اي مهم تا پايان در اين برنامه حضور نيافت.



رويانيان در ابتدا اظهار داشت: ورزش را اگر سياسي ندانيم قطعاً‌ اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است. من دوست داشتم فتح‌الله‌زاده هم به اين جلسه مي‌رسيد چون مطمئنم در آخر نيامدن خود را به دليل مشکلات ترافيک و سوخت به گردن من مي‌اندازد.



وي در خصوص باشگاه پرسپوليس گفت: اوضاع در اين باشگاه خوب است و خوشبختانه انسجام تيمي و هماهنگي در پرسپوليس برقرار است. در باشگاه هم چون فقط با فوتبال سروکار نداريم و تيم‌هاي مختلفي در رشته‌هاي مختلف ورزشي داريم، در همه بخش‌ها توسعه ورزشي و فرهنگي و فعاليت در اين زمينه را جدي گرفتيم. اما واقعيت اين است که هنوز صفر هستيم.



وي افزود: اگر به نتيجه نگاه کنيم در نيم‌فصل اول دو سه باخت خيلي بد داشتيم و بدشناسي‌هاي زيادي به دلايل مختلف داشتيم. اما اگر به جام حذفي نگاه کنيد در دو بازي توانستيم 10 گل بزنيم و هيچ گلي دريافت نکنيم. در نيم‌فصل دوم هم در 7 بازي هيچ شکستي نداشتيم. در نيم‌فصل دوم نتايج ما خوب بوده است. گل‌محمدي هم مربي با دانشي است و بدون جنجال کار مي‌کند.

رويانيان ادامه داد: مشکلات ما را استقلال نداشت، همه تصور مي‌کنند که پرسپوليس مشکلات مالي ندارد در صورتي که اينگونه نيست، ما و باشگاه استقلال از دولت تنها 2 ميليارد تومان پول گرفته‌ايم.

وي در پاسخ به سؤال مجري برنامه که پرسيد اصولاً چرا قرار است دولت به اين دو باشگاه کمک کند، افزود: اين يک واقعيت است، متأسفانه باشگاه‌هاي ما دولتي است و هميشه دهانشان باز بوده که از دولت چيزي بگيرند. يک باشگاه حرفه‌اي اجباراً بايد درآمدزاد باشد نه اينکه حتماً دولتي نباشد يا خصوصي باشد. بنابراين پول گرفتن ما از دولت ارتباطي با دولتي يا خصوصي شدن باشگاه ندارد، اگر من الان اينجا هستم به عنوان نماينده دو باشگاه بزرگ و بقيه باشگاه‌ها صحبت مي‌کنم.

رويانيان در خصوص اينکه کي‌روش مربي تيم ملي اظهارنظري کرده و گفته بود که زمان برگزاري بازي‌هاي ليگ مي‌توان به کافي‌شاپ رفت و بستني خورد و برگشت اظهار داشت: اين فقط مربوط به ما نيست، در اروپا هم مي‌شود به کافي‌شاپ رفت و بستني خورد (به شوخي)، سرمربي تيم ملي مي‌تواند با تعامل تيم‌ها را وادار به فعاليت کند اما اين اتفاق نيافتد. مگر رنکينگ خوزه مانوئل کم بود؟ او رنکينگ 101 داشت، پس چرا فوتبال ما نتيجه نمي‌گيرد؟ دليل آن عدم تعامل ما و کمبود زيرساخت‌هاست. متأسفانه در فوتبال تعامل کمي وجود دارد، در حاليکه تعامل شرط اصلي پيشرفت است، پس براي توسعه ورزش بايد تعالم کنيم. من خودم شخصاً با کي‌روش دو سه بار جلسه گذاشته‌ام. قبلاً که اوضاع ما خوب نبود 8 بازيکن از ما به تيم ملي دعوت شد اما الآن که خوب بازي مي‌کنيم 4 بازيکن دعوت شده است. ما و استقلال به تنهايي 80 درصد تيم ملي بوديم اما فدراسيون چند جلسه با ما گذاشت بنابراين اين تعامل بين باشگاه‌ها و تيم ملي وجود ندارد.

رويانيان همچنين ادامه داد: به نظرم صدا و سيما مردم از تيم ملي خوب حمايت مي‌کنند. ما علي دايي را داريم که آقاي گل جهان است، يا علي کريمي، مهدوي‌کيا، مجيدي و کريم باقري و ... سال‌ها در اروپا بازي کردند در همه دنيا علي دايي و مهدوي‌کيا را مي‌شناسند. من باشگاه‌دار هستم، اعتراف مي‌کنم نقص از من هم است. بايد تيم ملي و ليگ با هم تعامل داشته باشند، تيم ملي عصاره فوتبال ايران است. نبايد کي‌روش يک طرف باشد و ما طرف ديگر، همه ما در يک کشتي نشسته‌ايم، نبايد مقابل هم باشيم. آهنگ ليگ و تيم ملي بايد تناسب داشته باشد. بايد خواسته‌هاي تيم ملي آنقدر پيش‌برنده باشد که ليگ را به همراه خود بکشد. يک روي قضيه به محصول ما در تيم ملي برمي‌گردد اما يک روي ديگر اين است که تيم ملي از ليگ چه مي‌خواهد؟

وي در خصوص درآمدزايي در باشگاه‌ها بيان کرد: فوتبال را بايد چندجانبه ديد، بايد آن را صنعت بدانيم بايد با فوتبال تجارت کنيم. بايد از پتانسيل بسيار قدرتمند اجتماعي و فرهنگي استفاده کنيم و حداکثر استفاده را از هواداران داشته باشيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که مدت‌هاست بحث در خصوص ورود پرسپوليس و استقلال به بورس مطرح است و يکي از عواملي که مي‌تواند معضلات را کم کند همين است، اظهار داشت: وقتي که دو باشگاه بزرگ که 45 ميليون هوادار دارند تنها منتظرند که دولت به آنها پول بدهد، نتيجه همين مي‌شود، اين يک بيماري است. نظام باشگاه‌‌داري ايران بيمار است، فوتبال معلق است. آويزان است. تکليف سياست‌گذاران با فوتبال مشخص نيست. آنها نمي‌دانند فوتبال فرصت است يا تهديد؟ مي‌تواند ابزاري براي توسعه تجارت باشد يا نه؟ اينها ابهاماتي است که در مديريت فوتبال وجود دارد، فوتبال ابزاري مناسبي براي شادابي جامعه و سلامت‌سازي و فرهنگسازي در جامعه است. اگر اين باور به وجود آمد خيلي چيزها حل مي‌شود.

رويانيان افزود: دوم اينکه باور کنيم فوتبال درآمدزا است. باشگاه من اين همه هوادار دارد اما من چه استفاده‌اي از اين ظرفيت کرده‌ام؟ ما بايد بازيکن توليد بکنيم و بعد آن را بفروشيم، بايد از سراسر ايران استعدادها را شناسايي کنيم کاري که در حال حاضر سپاهان، ذوب‌آهن و فولاد آن را انجام مي‌دهند، من به شخصه بايد از آنها پيروي کنم و درس بگيرم. مي‌توان مولد بود و بازيکن توليد کرد. سپاهان چون طرفدار ندارد مشکلاتش بيشتر است اما پرسپوليس و استقلال با اين همه طرفدار اگر کار سپاهان را دنبال کنند 10-20 برابر بيشتر موفق مي‌شوند.



وي در ادامه گفت: اقرار مي‌کنم که يک سال و اندي در فوتبال هستم اما تازه فهميدم که صفر هستم.

رويانيان در خصوص برنامه‌هاي پرسپوليس براي تقويت زيرساخت‌ها و فوتبال پايه افزود: براي اولين بار آکادمي فوتبال پرسپوليس از فدراسيون مجوز گرفته، براي اولين بار باشگاه پرسپوليس در 50 شهر ايران نمايندگي دارد، براي اولين بار مدرسه فوتبال پرسپوليس راه‌اندازي شده است. دانشکده پرسپوليس تا آخر بهمن 90 دانشجو مي‌گيرد. 5 بازيکن زير 21 سال پرسپوليس به برزيل براي گذراندن دوره مي‌روند، 5 مربي براي دوره ديدن به اروپا مي‌روند، اينها کارهايي است که من در باشگاه پرسپوليس تاکنون انجام داده‌ام.

وي ادامه داد: در بخش مولدسازي فوتبال پرسپوليس کارهاي بسيار بزرگ و ماندگاري شده است. بحث ديگر در بخش اقتصادي است، پرسپوليس ساختار اقتصادي قوي‌اي درست کرده است اگر يک سال به من فرصت بدهند، قول مي‌دهم که در اين يک سال نه تنها پرسپوليس به درآمدزايي برسد بلکه بتواند به باشگاه‌هاي ديگر نيز کمک کند.

وي در پاسخ به اين سؤال مجري که شما نگاه بين‌المللي داريد اما بر اساس چه داشته‌اي؟ اظهار داشت: يک مدير مي‌تواند بگويد من بايد صبر کنم تا پول و امکانات جور شود تا من هم يکسري از کارها را انجام دهم اين يک نوع نگاه مديريتي است اما مدير ديگر مي‌گويد من اين کارها را انجام مي‌دهم تا بعداً پول و امکانات بيايد. من از مديراني هستم که نگاهم اينگونه است و به آن باور دارم. پرسپوليس اکنون به معناي واقعي باشگاه شده است. من از خودم و اعتقادات و باورهاي خودم زياد هزينه نمي‌کنم اما هرگز هم براي صرفاً نتيجه‌گيري به فوتبال نيامدم. اقتصاد پرسپوليس بايد خودکفا شود، بايد به خارج بازيکن بفروشيم،‌بين ما و هوادار بايد رابطه دو طرفه به وجود بيايد. من 5 سال وقت مي‌خواهم، تفکرم اين است که مدير بايد اميد داشته باشد، برنامه‌ريزي کند و با قدرت کار کند. اين برنامه است که پول مي‌آورد و متأسفانه اين چيزي است که خيلي از مديران ما اين تفکر را ندارند.

وي ادامه داد: من بايد باور را در جامعه به وجود بياورم که مي‌شود در فوتبال خودکفا شد، يکي از کارهاي خيلي خوب اقتصادي ما که نمي‌توانم آن را بگويم تا چند وقت ديگر به مردم اعلام رسمي مي‌شود. من معتقدم بايد صندوقي در بورس داشته باشيم، پرسپوليس الآن 11 شرکت در ايران دارد بايد پول اين صندوق صرف توسعه ورزش و باشگاه شود. ما با باشگاه رئال مادريد يک شرکت مشترک زده‌ايم با برزيل و يک کمپاني معروف آن قرارداد بسته‌ايم. من همه اينها را با قدرت باور و خواستن انجام داده‌ام. بايد تفکر مديريت در فوتبال عوض شود. ما بايد اين فرهنگ را ايجاد کنيم.

وي در خصوص اينکه باشگاه رئال مادريد بين 500 تا600 يورو درآمد سالانه داشته است اما سهم ما از ورزش کجاست، ‌اظهار داشت: ما نبايد زيرساخت‌هاي خود را با اروپا يا حتي آفريقا مقايسه کنيم. حتي در آسيا هم نمي‌توانيم با برخي کشورها مثل ژاپن و کره و ... مقايسه کنيم. اما از جهت طرفدار و شور و شوق مردم در آسيا اول هستيم و در جهان حرفي براي گفتن داريم. در اينجا من از هوادارن پرسپوليس هم گله‌اي دارم، چرا هواداران کارت هواداري نمي‌خرند. اگر هواداران کارت را بخرند استاديوم 50 هزار نفري براي پرسپوليس مي‌سازم. هواداران بايد همکاري کنند. چيزي حدود 20 تا 30 هزار تومان در سال براي هر هوادار هزينه دارد اما براي ما به صورت کلي مبلغ بسيار زيادي مي‌شود.

رويانيان در ادامه گفت: من مخالف قراردادهاي ميلياردي هستم، اين ضعف من است که پرسپوليس بازيکن گران‌قيمت مي‌گيرد، من بايد کاري کنم که پرسپوليس توليد بازيکن کند اينها را قبول دارد اما بايد قبول کنيد که الان هم با 20 -30 سال گذشته فرق کرده است و من 5 سال وقت مي‌خواهم که استاديوم بسازم توليد فوتباليست کنم و فقط از تيم‌هاي پايه بازيکن بگيرم. چرا که من اگر اين کار را نکنم صرفاً مديري مصرف‌گرا و ناکارآمد خواهم بود.

من بايد به بازيکنان تربيت و اخلاق ياد بدهم همه اينها را نمي‌شود يک ساله انجام داد. من سيستمي بنيان مي‌کنم به طوريکه اگر هم روزي رفتم مدير بعدي بتواند آن را ادامه بدهد. دست مديران قبلي را مي‌بوسم اما واقعيت اين است که من ادامه‌دهنده هيچ سيستمي در پرسپوليس نبوده‌ام. پس بايد از اول چشم‌انداز تعريف کنيم و راهبرد تدوين کنم. اين کار من است.

وي افزود: ما داعيه حرفه‌اي شدن داريم اما خوب است بدانيد که براي دربي به ما بليط ندادند، حق پخش تلويزيوني نداريم، سيستم مکانيزه بليط‌فروشي را دارم، اگر آن را دست من بدهند براي اولين بازي پيش رو سيستم بليط فروشي را مکانيزه مي‌کنم. از تبليغات دور زمين استاديوم آزادي يک ريال به جيب ما نيامده است. چرا نمي‌گذارند ما تبليغات دور زمين را بفروشيم، آن وقت مي‌گويند چرا باشگاه‌ها حرفه‌اي نمي‌شوند در حاليکه حق پخش تلويزيوني، تبليغات دور زمين و بليط فروشي را به ما نمي‌دهند.

وي در پايان گفت: باز هم مي‌گويم آقاي هوادار! بيا کارت هواداري بخر و به باشگاه کمک کن. حرف من اين است اگر تبليغات دور زمين را به ما بدهند سه تا چهار برابر پولي را که با آن سازمان ليگ را مي‌گردانند به آنها مي‌دهيم و درآمد خودمان را هم خواهيم داشت، تازه حق پخش را هم که صدا و سيما به ما نمي‌دهد.



:: برچسب‌ها: عکس , عکس , مطلب ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: